werknemerszonderpapieren.be

Werknemers zonder papieren en hun arbeidsrechten

Aangifte bij de arbeidsongevallenverzekeraar

Door de werkgever

De werkgever moet het ongeval aangeven bij zijn verzekeraar binnen de 8 dagen vanaf de dag dat hij kennis nam van het ongeval. De verzekeraar stelt je binnen de 8 dagen op de hoogte van de aangifte door de werkgever. Als je dus binnen de 14 dagen nadat je werkgever op de hoogte werd gesteld geen bericht krijgt van de verzekering, dan betekent dit wellicht dat je werkgever geen aangifte deed.

Door de werknemer of door een naast familielid.

Hier geldt de termijn van 8 dagen niet, maar ook hier gebeurt de aangifte het best zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe minder bewijzen er zijn. Je kan terecht bij het Fonds voor arbeidsongevallen om te weten of en bij wie je werkgever verzekerd is. De familie (eventueel vanuit het buitenland) kan ook een advocaat mandateren om dit te doen .

Reacties




Volgende hoofdstuk:
Aangifte bij het fonds voor arbeidsongevallen (FAO)

Inhoud